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بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ ﴿١﴾ وَآتَيْنَا مُوسَى الْكِتَابَ وَجَعَلْنَاهُ هُدًى لِبَنِي إِسْرَائِيلَ أَلَّا تَتَّخِذُوا مِنْ دُونِي وَكِيلًا ﴿٢﴾ ذُرِّيَّةَ مَنْ حَمَلْنَا مَعَ نُوحٍ ۚ إِنَّهُ كَانَ عَبْدًا شَكُورًا ﴿٣﴾ وَقَضَيْنَا إِلَىٰ بَنِي إِسْرَائِيلَ فِي الْكِتَابِ لَتُفْسِدُنَّ فِي الْأَرْضِ مَرَّتَيْنِ وَلَتَعْلُنَّ عُلُوًّا كَبِيرًا ﴿٤﴾ فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ ۚ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا ﴿٥﴾

"Gepriesen sei Der, Der bei Nacht Seinen Diener von der heiligen Moschee [Masdschid al-Haraam] zu der fernen Moschee [Masdschid al-Aqsa], deren Umgebung Wir gesegnet haben, hinführte, auf dass Wir ihm einige Unserer Zeichen zeigten. Wahrlich, Er ist der Allhörende, der Allsehende." (Qur'aan: Al-Israa, 17:1-5)

Al-Israa'  /  Die Nachtreise  /  offenbart zu Makkah 

 

Im Namen Allahs, des Allerbarmers , des Barmherzigen !

1. Gepriesen sei Der, Der bei Nacht Seinen Diener von der heiligen Moschee zu der fernen Moschee, deren Umgebung Wir gesegnet haben, hinführte, auf dass Wir ihm einige Unserer Zeichen zeigten. Wahrlich, Er ist der Allhörende, der Allsehende. (17:1)  2. Und Wir gaben Moses die Schrift und machten sie zu einer Führung für die Kinder Israels (und sprachen): "Nehmt keinen zum Beschützer außer Mir (17:2)  3. O ihr Nachkommen derer, die Wir mit Noah trugen! Er war wahrlich ein dankbarer Diener." (17:3)  4. Und Wir hatten den Kindern Israels in der Schrift dargelegt: "Seht, ihr werdet gewiss zweimal im Land Unheil anrichten, und ihr werdet gewiss sehr überheblich sein." (17:4)  5. Wenn nun die Zeit für die erste der beiden Verheißungen in Erfüllung kam, da sandten Wir gegen euch Diener von Uns, die mit gewaltiger Kriegsmacht begabt waren; und sie drangen in das Wohngebiet ein, und so wurde die Verheißung erfüllt. (17:5)

 

In der Nacht 26. zum 27. Radschab (nach den meisten Gelehrten) jährt sich "Israa' und Miraadsch". In jener Nacht ereignete sich die Nachtreise (Isra') vom der mekkanischen Masdschid al-Haram nach Jerusalem zum Bait al-Maqdis sowie die anschließende Himmelfahrt (Miraadsch) des Propheten Muhammad (Der Friede und Segen Allahs seien auf ihm) vom dortigen Felsen in die Himmel empor zu Allah. Die Ereignisse reichen nicht nur bis zur maximalen Nähe Muhammads zu Allah sondern bilden auch die rechtliche Grundlage für das fünf mal tägliche Ritualgebet (Ssalah).

 

Die Details zu Israa' und M'iraadsch, welche dicke Bände füllen, sind nicht nur ein geschichtliches Ereignis, sondern eine spirituelle Landkarte für diejenigen, welche die Nähe zu Allah suchen.

 

 


 

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Vortrag zu Israr und M'iraadsch   von Ahmad A. Reidegeld.

 


 

Answered by Shaykh Gibril Haddad  

https://seekersguidance.org/answers/general-counsel/fasting-the-day-of-miraj/

Question: My family holds the belief that fasting on the day of Mi’raj is equivalent to 40,000 fasts. Are the merits of fasting on this day based on any ahadith or are these false beliefs which have been brought in over time?

Answer: In the Name of Allah, Most Gracious, Most Merciful

As-Salamu `alaykum:

I have no knowledge of nor could find that specific stipulation anywhere.

1. General Basis of and Ruling on Supererogatory Acts for the 24 hours of Mi`raj

The hadith Master Muhammad ibn Ja`far al-Kattani said in his monograph Mi`raj al-Nabi Salla Allahu `alayhi wa-Sallam: ” Nothing was transmitted concerning the preferability (arjahiyya) of a particular act of worship on the anniversaries (naza’ir) of the night of Isra’ nor of its day: not a single verse of Qur’an nor a single Prophetic report (khabar) — not a sahih one nor a hasan nor a da`if one — nor even a non-Prophetic report (athar), except that it ought to be said that good deeds in those 24 hours are more [encouraged] than in other unspecific (mutlaq) nights and days, as one ought to categorically affirm in the present discussion.” He goes to state that the proof for this is that if Musa, upon him peace, celebrated the day he was saved from Pharaoh and the Prophet, upon him blessings and peace, reiterated the need for this celebration, then surely we should celebrate the night in which the Prophet, upon him peace, saw and spoke with his Lord and was granted the Salat.

2. Actual Date of Isra’ and Mi`raj

What is authentically related is that the Isra’ and Mi`raj took place on the 27th of Rabi` al-Awwal as narrated from Abu Ishaq Ibrahim al-Harbi by Ibn Dihya in his monograph al-Ibtihaj fi Ahadith al-Mi`raj; al-Nawawi in his Fatawa; al-Suyuti in his epistle al-Ayat al-Kubra fi Sharh Qissat al-Isra; al-Alusi in Tafsir Ruh al-Ma`ani (4:469); as well as the 17th of Rabi` al-Awwal, both positions being related by al-Kattani in his monograph.

Imam Ibn Rajab said in `Awarif al-Lata’if (p. 233): “It is narrated with an unsound chain from al-Qasim ibn Muhammad that the Isra’ of the Prophet (upon him blessings and peace) was on the 27th of Rajab. Ibrahim al-Harbi and others denied that.” Ibn Hajar in his monograph on the reports that concern Rajab confirmed its inauthenticity.

3. The hadiths in the Ghunya that mention that fasting the day of 27 Rajab equal the reward of 60 or 100 years are forged according to Ibn Hajar and others.

And Allah knows best.

Hajj Gibril


 

Hhadiith

 

 Auszüge zu Israa' und M'iraadsch in "Muhammad" von Qadhi Iyad Aschubi.

 

Niradu-l-M'iraadsch  (Buch ca. 1000 Seiten / Persisch)

 

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